xarxes socials

Xarxes socials, la difusió

In Blog by mama.cat0 Comments

Les xarxes socials són altaveus en aquest immens oceà que és la Xarxa, globus sonda per atraure al públic que hi navega. Ara, ja no cal fer didàctica i sembla que tothom reconeix la necessitat de tenir presència a les xarxes socials, per minúscul que sigui el negoci.

Algunes persones utilitzen malament les xarxes socials i creuen que tenint una pàgina d’empresa per exemple a Facebook és suficient, aquesta no és una estratègia correcta, els que han començat la seva presència, la difusió de la seva idea, del seu negoci a Internet d’aquesta manera, han tingut al final la necessitat de crear el seu espai propi: la seva pàgina web, sobre tot,  aquells als quals els hi ha crescut l’interès pel seu projecte. La pàgina web és la nostra casa, no la casa de Mark Zuckerberg o d’una altra xarxa social, on se’ns limita l’acció, la forma, l’espai, etc als requeriments, de disseny, de funcionament, de decisió de la xarxa en qüestió.

Teixeixi el teu lloc web, la seva pàgina web, munti el seu aparador, repari en tots els detalls, i quan ho tingui llest, el lloc on anar a “pescar” usuaris, clients, seguidors … són les xarxes socials, ara de quina manera i on fer-ho, dependrà ….

No és suficient estar per estar i no cal ser-hi a totes! Ha d’haver un treball previ de reflexió sobre què es vol aconseguir.

Hauríem de parar-nos a pensar algunes coses com …

Quins serveis ens ofereix cada una?
Quin perfil utilitzarem: professional o personal?

Si el nostre interès és professional s’ha de tenir un mínim pla d’actuació: una estratègia

  • Perquè vull fer-ho? Crear reputació, difondre un producte o servei, aconseguir més seguidors…
  • A qui vull comunicar?
  • Què vull comunicar?
  • Com gestionaré els comentaris, les respostes?
  • Conèixer la normativa de privacitat.

La seva presència a les xarxes socials requereix temps i esforç, també ha de considerar aquesta variable, esta disposat a invertir el seu temps o el seus diners en la gestió de les seves xarxes?, on no compta la quantitat (de seguidors, o d’amics) sinó la qualitat.

Facebook i Google+ són xarxes generalistes que ofereixen tots els serveis, contactes, xat, videoconferència, etc, etc. Twitter és una xarxa i un fantàstic sistema d’informació i un lloc on atendre els seus clients. Linkedin, és la xarxa per als nostres contactes professionals, per al networking. Pinterest la visual i addictiva xarxa social. Instagram s’imposa cada vegada més com a eina comercial.

Leave a Comment